Instytut Zdrowia Psychicznego i Rozwoju Osobowości INZPiRO z Warszawy to specjalistyczna poradnia, której działanie polega na udzielaniu kompleksowej pomocy w zakresie psychologii, psychoterapii i psychiatrii. Głównym celem komórki „Bezsenność” w Instytucie INZPiRO jest pomoc w leczeniu bezsenności oraz zaburzeń snu, które mają charakter przewlekły lub przejściowy. INZPiRO wspiera również rozwój osobisty i pomaga w trudnych sytuacjach życiowych, z jakimi zmagają się pacjenci.
Analiza witryny internetowej klienta
Po uważnym przejrzeniu serwisu zauważono, że ma on wiele zbliżonych do siebie podstron, na których pojawiały się zduplikowane informacje. Innym problemem, z którym zmagała się strona, były puste lub niskiej jakości podstrony, za które Google potrafi obniżyć wartość domeny. W serwisie brakowało również kompletnych tłumaczeń tekstów na inne języki, a to z kolei generowało kolejne bezużyteczne podstrony. Strona nie była też przyjazna dla użytkowników, którym trudno było dotrzeć do głównych podstron – linki do nich nie znajdowały się bowiem w menu głównym, a umiejscowione zostały w stopce strony bez sensownego pogrupowania wg tematyki.
Wykryte błędy w witrynie wykazały, że konieczna jest przeprojektowanie strony i wzbogacenie jej o unikalną oraz bardziej merytoryczną treść, która będzie jeszcze bardziej przydatna dla odwiedzających witrynę. Poprawy wymagały również wszystkie meta-tagi. Dzięki rozwinięciu contentu, zawartość domeny stała się ekspercka, a tym samym bardziej wiarygodna. Co więcej, dzięki poprawie nawigacji stała się też łatwa w eksplorowaniu – na stronie zwiększyła się konwersja, a klient wzmocnił swoją pozycję na rynku.
Dobór słów kluczowych do potrzeb klienta
Powołując się na wieloletnie doświadczenie ekspertów z Grupy TENSE w pozycjonowaniu i doborze odpowiednich słów kluczowych, w pierwszej kolejności postawiono na takie frazy, jak: „bezsenność”, „problemy ze snem” czy „zaburzenia snu”. Pomocnym narzędziem w wyborze właściwych zwrotów był Planer Słów Kluczowych Google AdWords – pozwala ono bowiem ustalić, które słowa są najczęściej wyszukiwane przez internautów.
Aby zauważalnie zwiększyć ruch na stronie, nie poprzestano wyłącznie na ogólnych frazach. Dostrzeżono, że użytkownicy, którzy potencjalnie mogą być zainteresowani ofertą klienta często wpisują w wyszukiwarkę zapytania i wyrażenia pokrewne do fraz z bezsennością – są to przykładowo zwroty typu: „jak szybko zasnąć”, „dlaczego nie mogę zasnąć”. Zdecydowano się z nich skorzystać, dodając do nich jeszcze takie frazy, jak: „brak snu” czy „sposoby na zaśnięcie”. Bogactwo tak rozmaitych zwrotów zapewniło klientowi znaczny wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce.
Optymalizacja strony pod kątem wyrażeń
Optymalizację rozpoczęto od przebudowy ubogich w treści podstron i opublikowanie na nich wysokiej jakości contentu. Dobór odpowiednich zagadnień został dokonany na podstawie przeanalizowania zainteresowań internautów. Oczywiście każdy tekst, oprócz wartości merytorycznej, posiadał również odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi, aby mógł zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce. Dodatkowo wdrożone formatowanie treści, wprowadzenie list wypunktowanych i zastosowanie znaczników Hx zwiększyło ich czytelność.
Następnym krokiem było zaplanowanie odpowiedniej struktury linków wewnętrznych dla nowo utworzonych podstron. W górnej części strony została utworzona główna nawigacja, a także dział „bezsenność” do którego trafiły wszystkie podstrony dotyczące tego tematu. Kiedy struktura serwisu była już poprawna, przyszedł czas na przekierowanie wszystkich starych adresów, które nie miały większej wartości, na ich wartościowe odpowiedniki. W tym samym czasie wprowadzono też stosowne meta-tagi z uwzględnieniem pozycjonowanych fraz. Na pierwsze zadowalające efekty specjaliści Grupy TENSE nie musieli długo czekać. Aby jednak wzmocnić działania i wykorzystać efekt synergii zdecydowali się na wprowadzenie możliwości oceny zawartości podstron przez użytkowników i uruchomienie systemu „gwiazdek”.
Tak szczegółowa optymalizacja witryny oraz wzbogacenie działu „bezsenność” o tematy pokrewne poskutkowała uzyskaniem pozycji w pierwszej trójce wyników wyszukiwania na kluczową frazę „bezsenność” - będącą najważniejszą dla usług klienta.
Proces pozyskiwania linków - link building
Jako że początkowo większość linków kierowało na anchory zawierające w sobie frazę „bezsenność” , zawczasu postanowiono je nieco urozmaicić, aby algorytmy Google nie zakwalifikowały ich jako nienaturalne. W procesie linkowania zostały więc ujęte wyrażenia pomocnicze oraz adresy URL – tak, aby profil linków był możliwie najbardziej naturalny. Zróżnicowaniu podlegały również typy serwisów linkujących – do zdobywania linków użyto m.in. autorskich portali dotyczących bezpośrednio tematyki zdrowia i problemów zdrowotnych. Część linków pochodziło również z tematycznych forów oraz wysokiej jakości katalogów stron. Wszystkie te działania pozwoliły na skuteczną dywersyfikację i naturalizację profilu linków prowadzących do domeny. Dodatkowo duże zróżnicowanie anchorów zaowocowało widocznością strony dla mniej popularnych, ale również wartościowych fraz. Dzięki temu strona zaczęła generować wartościowy ruch z tzw. długiego ogona (long tail).
Jakie efekty osiągnięto za sprawą prowadzonych działań pozycjonujących stronę?

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?
Każda strona internetowa wymaga stosownej optymalizacji, dzięki której skutecznie wypromujemy usługi lub produkty i poszerzymy grono klientów, co bezpośrednio przełoży się na zyski firmy. Grupa TENSE, dzięki skutecznemu pozycjonowaniu, pomogła niejednemu przedsiębiorstwu pożegnać się z problemami i rozwinąć biznes. To specjaliści w swojej dziedzinie, a ich bogate doświadczenie we współpracy z różnymi branżami pozwala stwierdzić, że pozycjonowanie jest absolutnie dla wszystkich, niezależnie od branży i wielkości firmy.
Źródło: https://www.grupa-tense.pl/case-study/bezsennosc-pl/